צרו קשר

הבלוג

ייעוץ ניהולי

האם אנחנו מוכנים למתון? אסטרטגיית דאטה היא אחד מכלי ההצלחה העיקריים לצלוח משברים כלכליים

אסטרטגיית דאטה משרתת את החזון העסקי שלכם ומסייעת לצלוח תקופות משבר בצורה טובה יותר. כך תיישמו אותה באופן אופטימלי בכל תקציב נתון, ותרוויחו נתונים ששווים זהב

אסטרטגיית דאטה משרתת את החזון העסקי שלכם ומסייעת לצלוח תקופות משבר בצורה טובה יותר. כך תיישמו אותה באופן אופטימלי בכל תקציב נתון, ותרוויחו נתונים ששווים זהב (וגם הרבה מאוד כסף).

בתקופה שבה יש שיח ער על האטה ותחזיות כלכליות קודרות, אתם מוכרחים לשאול את עצמכם: האם אנחנו מוכנים למיתון?
2023 נמצאת ממש מעבר לפינה, וכמו השנים שקדמו לה – גם היא צפויה להיות מאופיינת בריבוי משברים כמו מיתון, מלחמות, מצבי קיצון אקלימיים וגלים נוספים של קורונה.
אנחנו יודעים שחברות שהטמיעו בתוכן ד.נ.א. של החלטות מבוססות דאטה צולחות משברים בצורה טובה יותר, ולכן על מנת לייצר גמישות תפעולית אתם חייבים להכניס את אסטרטגיית הדאטה שלכם לתוכניות העבודה של 2023. בשעה שבה גמישות היא הכרח, דאטה היא אחד הכלים שמאפשרים לחברות להיות גמישות ולהתמודד עם האתגרים שלפניהן. זהו מפתח להרבה פתרונות שמסייעים לארגונים לשרוד את התקופות הקשות, ולכן יש ליצור אסטרטגיית ניהול דאטה יעילה.

אנחנו יודעים שחברות שהטמיעו בתוכן ד.נ.א. של החלטות מבוססות דאטה צולחות משברים בצורה טובה יותר, ולכן על מנת לייצר גמישות תפעולית אתם חייבים להכניס את אסטרטגיית הדאטה שלכם לתוכניות העבודה של 2023.

בואו ננפץ כמה מיתוסים
קבלת החלטות על בסיס דאטה מקטינה עלויות, מגדילה הכנסות ומשפרת תפוקה. מצד אחד זה נשמע כמו פתרון הקסם הכי מפתה לחברות, אבל מנגד, ‘אסטרטגיית דאטה’ יכולה להישמע גם מורכבת, מבהילה ואולי גם לא מובנת. הסיבה המרכזית שחברות נוטות לוותר עליה היא חוסר ידע או כלים להטמיע אותה, והגיע הזמן לנפץ 5 מיתוסים בהקשר זה:

1. “אין לנו דאטה”.
האמת היא שבכל חברה נאספים היום הרבה מאוד נתונים ממחשבים ומכונות, ממכירות, מלוגיסטיקה ומחסנים ואפילו מעובדים. הנתונים האלה יכולים להפוך לתובנות עסקיות, וכל מה שצריך זה להשתמש בהם ולתעל אותם למימוש מטרות.

2. “זה לא מתאים לארגון שלנו”.
אסטרטגיית דאטה היא כלי שמשרת את המטרה העסקית והחזון של החברה. כל ארגון שיש לו חזון צריך לבחון כיצד אפשר לממש אותו בעזרת הנתונים שנמצאים סביבנו כל הזמן, או במילים אחרות: אם יש לכם מטרות עסקיות – זה מתאים לכם.

3. “זה מסובך מדי”.
זה אולי לא משהו שאפשר להתחיל מחר בבוקר, אבל בהחלט אפשרי תוך זמן קצר. דאטה מצריכה תשתית מתאימה לאיסוף וניהול הנתונים ועובדים שיאמצו את התהליכים וטכנולוגיות הנדרשים. אם יש לכם נכונות לשני אלה – אתם מסודרים.

4. “זה עולה הון”.
מימוש והטמעת אסטרטגיית דאטה יכולים להיעשות במגוון רב של דרכים ובכל תקציב, מאפליקציות וכלים פשוטים ועד להשקעות של מיליונים. במינימום השקעה ניתן לאסוף נתונים מהבקרים בגיליונות אקסל או באמצעות רישיונות תוכנה ללא תשלום; אם מעוניינים באיסוף דאטה יותר מפותח ומבוקר ניתן להציב סנסורים על מכונות ולהשתמש באפליקציות המלוות אותם בעלות של כ- 500 דולר בשנה בלבד; ולצד אלה יש גם פלטפורמות ענק שמגיעות עם מרכיבים רבים ויכולות להגיע למיליוני דולרים.

5. “נראה מזה תובנות רק בעוד 10 שנים”.
האמת היא שהתובנות לא יגיעו רק בעוד כמה שנים, ואתם תוכלו להרוויח מהן תוך זמן קצר. אם תתחילו כבר עכשיו באיסוף וניתוח המידע – הוא יתחיל לספק לכם תובנות אמיתיות ואינפורמציה תומכת החלטה לחיסכון בכסף, להגדלת תפוקה ולייעול תהליכים אפילו ברבעון הבא.

איך מטמיעים ד.נ.א של דאטה בארגון?
הכנסת תרבות חדשה לחברה אף פעם אינה משימה קלה, אבל היא מתחילה בהחלטה שנותנים אור ירוק למהלך ומיישמים אותו. פעמים רבות צריך לאתר את העובדים בארגון שיש להם יכולות להטמיע אותה, ולכן יש לבדוק ולמפות אנשים עם זיקה טכנולוגית שיכולים לקבל על עצמם את התפקיד, אפילו בחלקיות משרה. משם – מתחילים בפיתוח תוכנית להטמעת הדאטה בתוך הארגון, לא רק בתור ניירת ומדיניות, אלא באופן מעשי: ממקדים את המטרות העסקיות, חושבים על תרחישים בהם ניתן לממש את היעד העסקי בעזרת הדאטה, מתעדפים משימות ומכניסים אותן לתוך תוכנית העבודה.
כאשר מטמיעים אסטרטגיית דאטה בחברה, יש להבין מהן הדרישות של המהלך, דוגמת צרכים לוגיסטיים חדשים שנולדים מהמעבר, ולעומתם – על מה אפשר לוותר כי כבר אין בו צורך.

איפה אתם רוצים לראות את עצמכם בעוד 5 שנים?
אסטרטגיית הדאטה משרתת את החזון העסקי שלכם. בין אם אתם שואפים לייצר 30% יותר, להיכנס לנישות נוספות או אפילו לפתח את המוצר הכי איכותי בתחום, חשבו היכן אתם רוצים לראות את החברה בעוד 5 שנים. בתחום הטכנולוגיה, יעד עסקי יכול להיות המוצר הכי חדשני בשוק, ולצורך כך, לדוגמה, על מחלקת המחקר והפיתוח להתייעל. באמצעות דאטה ניתן לבדוק את יעילות הצוות, לבחון זמני פיתוח ולראות את החוזקות והחולשות של הטכנולוגיה לצד ההצלחות והכישלונות של הפיתוח.

אסטרטגיית הדאטה משרתת את החזון העסקי שלכם. בין אם אתם שואפים לייצר 30% יותר, להיכנס לנישות נוספות או אפילו לפתח את המוצר הכי איכותי בתחום, חשבו היכן אתם רוצים לראות את החברה בעוד 5 שנים.

בתחום הלוגיסטיקה למשל, הדאטה מאפשרת לדעת היכן נמצא כל משטח, באיזו משאית, מאיזה מחסן הוא יצא, מה יעדו ולראות שהמשלוח הגיע בזמן אמת; ניתן ליצור שקיפות בין כל המחסנים ולראות את המלאי בצורה מרוכזת. היא מספקת גם מידע על תלונות הלקוחות ומזקקת את הבעיות המרכזיות שמעסיקות את הלקוחות עם המוצר שלכם כדי שתבינו מה עובד לכם ומה לא.

אסטרטגיית דאטה מאפשרת לכם לחלץ מ”הקופסה השחורה” את הנתונים ששווים זהב (וגם הרבה מאוד כסף). היא תגלה לכם מה הגורם שמעכב את מימוש הפוטנציאל וההוצאה לפועל של החזון ותתרום להתייעלות ולהבנה היכן בדיוק נמצאת החולייה החלשה וגם לטפל בה. זה לא קסם, אלא נתונים עסקיים.

הצורך בדאטה משותף לכל החברות. הפתרון הוא תלוי יכולות ותקציב וצריך להיות אחת ההחלטות החשובות שלכם לשנה החדשה.

אהבתם?

קבלו את התכנים שלנו ישירות לתיבת המייל

זאת תחילה של ידידות מופלאה (:

ממש בקרוב נתחיל לשלוח לך תכנים, נתראה באינבוקס!

תגובות:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אני רוצה לראות מה השאר כתבו